Kezdőlap > közösségi média, PR eszköztár > A közösségi média-közlemény története

A közösségi média-közlemény története


“A Privy Council Communications Magyarországon és a régióban elsőként  indította el a hagyományos sajtóközlemény műfaját alapjaiban megreformáló saját SMR-szolgáltatását, a Hírlabort, mely hosszú távon is alkalmas a média és a tartalomfogyasztók változó igényeinek kielégítésére.”

Most, hogy már mindenki tudja, hogy mi is az a közösségi média-közlemény, nézzük meg, hogy kitől is származik az alapötlet, mikor és miért találta ki, illetve, hogy miként tekintenek rá szakmai körökben.

Todd Defren indította útjára ezt a – sajtóközlemény utódjának(?) szánt – apróságot még 2006 májusában. E bejegyzés pedig még márciusban íródott, amely amolyan előfutára volt a közzétett mintasablonnak. (E bejegyzésre Szántó Balázs sajtóközleményről szóló írásának köszönhetően bukkantam.) Balázs amúgy még 2007-ben újra felvázolta gondolatait a témával kapcsolatban a PR Guruk blogján.

2008 áprilisában Todd közzétette a mintasablon új, 1.5-ös verzióját. Magyar vonatkozás: itthon még csak arról elmélkedett egy szakmabeli, hogy mi legyen ezen eszköz magyar neve. Bizonyára többen is voltak itthon azok, akik pontosan tudták miből is áll egy ilyen közlemény, de még látták, hogy az akkori időkben hazánkban nem sok mindent kezdhetnek vele.

2009 júniusában is született egykét magyar nyelvű bejegyzés a téma kapcsán. (Felhívnám a figyelmet a hozzászólásokra!)  Ezek igen pozitívak, többségében támogató hangvételűek, nem úgy mint a nemrégiben napvilágot látott írás.

Ha mindezek után még kíváncsi vagy, hogy mi az aktuális – amerikai – álláspont a közösségi média-közlemény hasznosságáról, használatáról, akkor javaslom ezt a bejegyzést és a hozzá kapcsolódó pdf fájlt.

Végezetül még annyit megjegyeznék, hogy több ingyenes eszköz is a rendelkezésünkre áll, ha magunk akarunk közösségi média-közleményt gyártani.

Reklámok
  1. 2010/05/10 - 08:47

    Még egy, a témát összefoglaló linket ajánlok a nagyon alapos bejegyzéshez:
    http://www.pbs.org/mediashift/2010/04/social-media-release-must-evolve-to-replace-press-release113.html

    (Arról pedig, hogy miért nem hiszek az SMR hazai sikerében hamarosan részletesebben is írok a Médiablogban.)

    • Csaba Szücs
      2010/05/10 - 19:19

      Köszönöm a hozzászólást!

      A belinkelt írás kapcsán felhívnám a figyelmet a közösségi sajtószobára. Az SMR hazai elterjedése nem túl valószínű – ebben egyetértünk -, viszont én személy szerint a közösségi sajtószobában látok fantáziát.

      Csak egy példa, valamelyest hazai:

      http://newsroom.electrolux.com/hu/sajtokapcsolat/

      (Kíváncsian várom az írásod.)

  2. 2010/05/13 - 14:35

    Szeretem az ilyen posztokat. 🙂

    A közösségi sajtószobát meleg szívvel ajánljuk az ügyfeleinknek, csak ritka, hogy megvan rá az erőforrás. Úgy látom, hogy az SMR egy áthidaló megoldás erre, és egyáltalán a közösségi médiában való megjelenésre, az azzal való ismerkedésre is.

  1. 2010/12/30 - 16:45

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: